آموزش

کاربرد میکرودرم ابریژن خانگی

کاربرد میکرودرم ابریژن خانگی

پوست بدن یکی از مهمترین اجزا و ساختار بدن انسان می‌باشد. اکثر آدمها دوست دارند که پوستی زیبا و جوان داشته باشند، از این رو در صدد بر می‌آیند که به روش‌های مختلف پوست خود را شاداب و جوان نمایند.

کاربرد میکرودرم ابریژن خانگی یکی از همین انتخاب‌ها برای از بین بردن لایه های مرده پوست می‌باشد. میکرودرم ابریژن نوعی دستگاه زیبایی پوست است.

وقتی از سلامت بزرگترین عضو بدن خود، یعنی پوستمان، صحبت می‌کنیم، عوامل زیادی مطرح می‌شوند. پوست ما همیشه در معرض عناصر محیط بیرون است و لذا بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم در معرض خطر و آسیب است.

به همین دلیل هنگامی که می‌خواهید روش درمانی یا محصولی را برای پوست خود انتخاب کنید، مهم است که عواملی نظیر لکه های پوستی، آکنه، چین و چروک های پوست، حساسیت‌های پوستی، چربی یا خشکی بیش از حد پوست را در نظر بگیرید. 

لایه برداری با میکرودرم ابریژن پوست می‌تواند فیزیکی یا شیمیایی باشد.

کاربرد میکرودرم ابریژن خانگی

دستگاه میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از محبوب ترین روش‌های لایه‌برداری فیزیکی پوست است. در این روش سطح بیرونی پوست به طور دستی لایه‌برداری می‌شود تا سلولهای مرده پوست، ناخالصی ها و آلودگی‌ها از پوست زدوده شود.

با لایه‌برداری بوسیله دستگاه خانگی میکرودرم ابریژن، می‌توانید پوست خود را همچون مخمل نرم و صاف و برّاق کنید.

این روش جوانسازی بسیار سریع جواب می‌دهد و تنها عوارض آن، سرخی ناچیزی است که برای چند ساعت روی پوست های حساس به جا می‌ماند.

می‌توان گفت که کاربرد میکرودرم ابریژن خانگی برای پوست دوای هر دردی به شمار می‌رود.

ابتدا این روش تنها برای صورت به کار می‌رفت اما امروزه استفاده از دستگاه خانگی میکرودرم ابریژن برای همه نقاط بدن، از گردن گرفته تا سینه، دست‌ها، ران پا و… رایج شده است.  

فرق میان دستگاه میکرودرم خانگی با پزشکی در شدت پاکسازی، قیمت دستگاهها و وزن آنهاست.

توصیه هایی برای کاربرد میکرودرم ابریژن خانگی

در این حالت، توصیه می‌شود پیش از مصرف کرم‌های جوانسازی، پوست خود را با دستگاه میکرودرم ابریژن خود لایه‌برداری کرده تا از بیشترین تأثیر محصولات مراقبت از پوست خود بهره‌مند شوید.

طبیعتاً در دستگاه‌ میکرودرم ابریژن خانگی کتریا از قدرت مکش (ساکشن) و سایش به وسیله‌ی تراشه‌‌های الماس یا کریستال‌های ریز به طور همزمان برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌شود.

لایه‌برداری با میکرودرم ابریژن، نتایج سریعی به همراه دارد اما تمام انواع این دستگاه‌ها برای پوست‌های حساس یا ملتهب مناسب نیستند. در این حالت، معمولاً توصیه می‌شود از دستگاه‌های میکرودرم ابریژنی استفاده کنید که سر آنها دارای تراشه های الماس هستند.

این نوع دستگاه‌های میکرودرم ابریژن الماسی خطر پاره شدن رگ‌ها را در افراد با پوست نازک و حساس به حداقل می‌رساند. علاوه بر لایه‌برداری صرف، دستگاه‌های میکرودرم ابریژن به تولید کلاژن و ترمیم پوست هم کمک می‌کنند.

کاربرد میکرودرم ابریژن خانگی

با این که روش‌های حرفه‌ای معمولاً کارآیی دارند میکرودرم ابریژن یکی از معدود روش‌های غیرجراحی در درمان پوست است که به راحتی امکان انجام موفقیت‌آمیز آن در منزل وجود دارد.

با دستگاه‌های میکرودرم ابریژن خانگی می‌توانید پلینگ کامل صورت خود و اطرافیانتان را در منزل انجام دهید. این دستگاه ساده شده دستگاه‌های پزشکی ست که برای استفاده خانگی به صورت کاملاً بهداشتی و با کاربردی آسان طراحی شده است.

برخلاف پیلینگ، میکرودرم عوارض کمتری دارد و فرد بعد از آن فقط دچار قرمزی اندک می‌شود. در کل، استفاده از این روش‌ها چون باعث افزایش ضخامت و افزایش میزان ساخت و ساز کلاژن در بافت زیرین پوست می شود، مفید است.

اما اکثر ماشین آلات و بسته های میکرودرم ابریژن در خانه به طور کلی ضعیف‌تر از درمان حرفه‌ای است. بسته‌های میکرودرم ابریژن خانگی سایش عمقی پوست را ایجاد نکرده و سلول‌های مرده پوست را مانند میکرودرم ابریژن حرفه‌ای حذف نمی‌کند.    

مراحل انجام میکرودرم ابریژن در خانه

در ابتدا پوست تمیز و از آرایش و چربی کاملاً پاک می‌شود و سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که از سوی پزشک تعیین می‌شود، سایش در جهات گوناگون و روی قسمت‌های متعدد انجام می‌شود.

زمان لازم حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در صورت و ۲۰ دقیقه در گردن به طول است. پس از خاتمه درمان، صورت پاک و سپس شسته می‌شود. یک کرم قابض (مثل اکسیددوزنگ یا کالامین) به محل مالیده می‌شود.

به جز مصرف ضدآفتاب مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست و این روش برای افرادی که کار می‌کنند، مناسب است. تعداد درمان برحسب تمایل بیمار قابل تغییر است.

از همه مهمتر این که شما می‌توانید در تایم استراحت به کلینیک رفته و پس از اتمام جلسه میکرودرم ابریژن با ظاهری آراسته و مرتب به محل کار خود بازگردید، انگار نه انگار که همین چند دقیقه پیش سلول‌های مرده پوست خود را از روی صورتتان برداشته‌اید.

♦ بهترین زمان برای گذاشتن انواع ماسک ورقه ای آبرسان روی پوست درست بعد از اتمام میکرودرم ابریژن است که پوست آمادگی جذب مواد مغذی و مرطوب کننده را دارد.

موارد کاربرد دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی

میکرودرم ابریژن در خانه برای زیبایی پوست

  • پاکسازی و جوانسازی پوست
  • لیفتینگ پوست
  • رفع لکه پوست
  • رفع کک و مک پوست
  • رفع چین و چروک و خط خنده صورت
  • رفع جای جوش و غبغب و آکنه
  • رفع خطوط سطحی پوست
  • رفع آسیب‌های خفیف پوستی
  • پیلینگ سطحی (به منظور افزایش شفافیت و درخشندگی پوست)
  • پوست‌های کدر و مات
  • قابل استفاده در دست‌ها، سینه، گردن، زانوها، و حتی آرنج‌ها نیز برای جوانسازی و رفع چروکهای پوستی می‌باشد.

موارد منع استفاده از میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن دستگاهی کاملاً بی‌خطر در حوزه پوست و زیبایی است لیکن در موارد زیر باید احتیاط یا اجتناب نمود؛

  • تب خال
  • جوش‌های تراوش‌دار و عفونت فعال
  • زگیل‌ها
  • رزاسه فعال
  • دیابت کنترل نشده
  • بدخیمی‌ها و موارد ناشناخته
  • ایدز

مراقبت‌های لازم پس از میکرودرم ابریژن

  حتی المقدور زیر نور آفتاب قرار نگیرید و در صورت نیاز از کرم ضدآفتاب به میزان کافی استفاده کنید.

  ماساژ صورت و کشیدن لیف ممنوع است.

  استفاده منظم از کرم مرطوب کننده توصیه می‌شود.

آیا میکرودرم ابریژن خانگی محدودیت سنی دارد

در حالی که محدودیت‌های سنی و جنسیتی خاصی وجود ندارد، معمولاً افراد بالای ۱۲ سال تا بزرگسالان ۶۵ ساله می‌توانند میکرودرم ابریژن را انجام دهند.

در حالی که حداکثر سن وجود ندارد، پوست بالغ در افراد بالای ۷۰ سال ممکن است خطری جدی برای کبودی و سایش داشته باشد. افراد زیر ۱۲ سال ممکن است گاهی نیز تحت درمان متخصص پوست یا جراح پلاستیک قرار بگیرند.

هر چند وقت یک بار باید از میکرودرم ابریژن خانگی استفاده کرد

برای رسیدن به بهترین نتایج و حفظ شادابی، درخشش و سلامت پوست خود، توصیه می‌شود حداقل هر ماه یک مرتبه از دستگاه خانگی میکرودرم ابریژن خود برای لایه‌برداری استفاده کنید.

البته اگر در لایه‌برداری با میکرودرم ابریژن زیاده‌روی کنید، ممکن است پوستتان حساس شده و دچار التهاب و سرخی شود. می‌توان از لایه‌برداری با میکرودرم ابریژن برای شروع استفاده کنید تا پوستتان برای جذب مواد شیمیایی در روش پیلینگ آماده شود.

به علاوه، لایه‌برداری با میکرودرم ابریژن موجب می‌شود تا پوست خیلی بیشتر از قبل کرم‌ها و انواع محصولات مراقبت پوستی را به خود جذب کند و در نتیجه، این گونه محصولات اثر بیشتری روی پوست شما داشته باشند.

ترکیب با درمان های دیگر در کاربرد میکرودرم ابریژن خانگی

ادغام روش میکرودرم ابریژن با درمان‌های دیگر امکانپذیر بوده و این عمل موجب تشدید نتایج و اثرات آنها می‌گردد. به طور مثال، جذب دارو از سطح پوست پس از لایه‌برداری با میکرودرم ابریژن چندین برابر افزایش می‌یابد.

لذا می‌توان درمان هیپرپیگمانتاسیون پوستی به وسیله پمادهای جلدی را با میکرودرم ابریژن همزمان نمود و نتایج مؤثرتری را شاهد بود.

عوامل مهم انتخاب دستگاه میکرودرم ابریژن سالنی، مطبی، خانگی

  • کیفیت دستگاه میکرودرم در لایه‌برداری صحیح
  • عدم ایجاد خراش و خون‌مردگی
  • کارایی آن در بهبود کک و مک
  • لک های پوستی
  • شل شدگی پوست
  • جوش های سطحی
  • منافذباز
  • جای جوش و اسکار

خوشبختانه عوارض میکرودرم ابریژن برای پاکسازی و جوانسازی کم و محدود هستند و می توان با آن ماهی یکبار پوست را کاملاً شفاف و بشاش کرد.

در فروشگاه آنلاین اسکین پرشیا تجهیزات مختلف پاکسازی و جوانسازی پوست سالنی و خانگی موجود است. می توانید با یک کلیک ساده به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری به آدرس ما مراجعه و محصولات مورد نیازتان را تهیه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *