آموزش

میکرونیدلینگ موثرترین روش جوانسازی و ترمیم پوست

تکنیک میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ موثرترین روش جوانسازی و ترمیم پوست است که امروزه در تمام دنیا استفاده می شود. بی شک می توان گفت که یکی از موثرترین و بهترین روش های که می توانیم در جوانسازی و ترمیم پوست نام ببریم روش میکرونیدلینگ است.

میکرونیدلینگ موثرترین روش جوانسازی و ترمیم پوست

میکرونیدلینگ در واقع نوعی روش تحریک مکانیکال پوست می باشد. عملکرد این روش به این صورت است که با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون ها میکروکانال در پوست به وجود می آید.

در روش میکرونیدلینگ با تحریک کلاژن سازی، ساختار و کارکرد پوستهای آسیب دیده و تغییر یافته ترمیم می شود.

در واقع، تشکیل میکروکانال سیستم ایمنی را تحریک می کند که این محل ها را با ساخت رشته های پروتئینی کلاژن و الاستین پر کند.

همین مسئله خود عامل اصلی ترمیم پوست، جوانسازی و رفع مشکلات مختلف از جمله؛ رفع لک، رفع کک و مک و یا پر شدن جای زخم و جوش است.

مکانیسم میکرونیدلینگ

روش کار در میکرونیدلینگ

روش کار در میکرونیدلینگ به این شکل است که سوزن های بسیار ریز و استریل با عمق و سرعت تعیین شده ( این میزان و مقدار بر اساس نوع پوست و چگونگی هدف مشخص می شود) به صورت همزمان به لایه دوم پوست یا درم وارد می شوند.
در این تایم فعال سازی سیستم ایمنی بدن انجام می شود.
به همین علت، موجب افزایش دادن ضخامت لایه اول پوست (اپیدرم) و یا افزایش انتشار فاکتورهای رشد و تولید رشته های کلاژن و الاستین می شود.

در واقع رشته های کلاژن و الاستین را می توانیم رشته های پروتئینی بدانیم که این رشته ها وظیفه دارند که استحکام و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کنند و مهم ترین عامل در جوانسازی پوست به شمار می روند.

همانگونه که گفتیم میکرونیدلینگ یک روش تحریک مکانیکال پوست می باشد که باعث می شود پوست تحریک شده و اقدام به ترمیم خود کند.

این روش عارضه جانبی خاصی ندارد. تنها عارضه ای که متوجه آن است ورم و قرمزی پوست است که بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت رفع می شود.

♦ یکی از کاربردهای میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش است اما در صورتیکه مراجعه کننده جوش فعال دارد بایستی ابتدا آن را درمان نمود و سپس اقدام به انجام میکرونیدلینگ کرد. برای درمان جوش های فعال استفاده از دستگاه هایفرکوئنسی بسیار مؤثر است!

 

توجه: برای دیدن آموزش رایگان میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در خانه و سالن کافی است روی لینک کلیک نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *