آموزش

علت کمرنگ شدن و ریزش رنگ تاتو، میکروبلیدینگ و هاشور ابرو

کمرنگ شدن تاتو و میکروبلیدینگ و دلایل ریزش آن

کمرنگ شدن و ریزش رنگ تاتو، میکروبلیدینگ و هاشور ابرو، تاتو خط چشم و رژ لب یک اتفاق شایع بعد از تاتو است.

گاهی مواقع حتی با خرید بهترین مارک رنگ تتو با ریزش رنگ مواجه می شویم!

حتماً برایتان پیش آمده که میکروبلیدینگ و هاشور ابرو انجام داده‌اید و بعد از چند روز دیده‌اید که تقریباً هیچ رنگی روی پوستتان بجا نمانده است!

در این حالت طبیعتاً بلافاصله پیگمنتر را در جریان گذاشته‌اید و دچار بدترین تصورات و افکار ممکن و حتی پشیمانی از صرف هزینه شده‌اید!

اما تغییر رنگ تاتو  (پر رنگی و کمرنگی) الزاماً دلیل بر ریزش یا رنگ نگرفتن پوست نیست؛ زیرا درست بعد از میکروپیگمنتیشن سیستم ایمنی واکنش نشان داده و رنگدانه‌ها را به عنوان عامل مهاجم تلقی می‌نماید و با تجمع گلبول‌های سفید سعی در هضم و بلع آنها می‌کند.

این گلبول‌ها روی رنگدانه‌ها را می‌پوشانند و اینطور به نظر می‌رسد که تاتو پاک شده است. در اکثر موارد دو هفته بعد از تاتو و میکروبلیدینگ گلبول‌ها بطور کامل کنار می‌روند و رنگ کاشت شده در لایه دوم پوست نمایان می‌شود 🙂

اما اگر بعد از ۱۴ روز محلی که میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ یا تاتو شده است بیش از ۴ الی ۵ درجه کمرنگ شد و یا هیچ رنگی روی پوست باقی نماند قطعاً ریزش رنگ تاتو رخ داده است!!!

در این مقاله تمامی عوامل درونی و بیرونی موثر بر ریزش رنگ تاتو و کمرنگ شدن آن و همچنین دلایل پوسته پوسته شدن ابرو، لب و تاتو بدن را بطور مفصل شرح داده‌ایم.

دلایل کمرنگ شدن و ریزش رنگ تاتو، میکروبلیدینگ و هاشور ابرو

عوامل زیادی در کمرنگ شدن تاتو، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابرو، خط چشم و رژ لب دخیل هستند. این عوامل یا درونی هستند و به شرایط فیزیکی، سلامتی و سیستم ایمنی بدن مشتری بستگی دارند و یا بیرونی هستند و به تخصص پیگمنتر، تجهیزات، رنگ انتخابی و… مربوط‌ند.

عوامل بیرونی مؤثر بر ریزش رنگ تاتو و هاشور ابرو

۱- تخصص پیگمنتر

میزان تخصص پیگمنتر و نقش آن در جلوگیری از کمرنگ شدن تاتو ابرو

هاشور ابرو و به طور کلی میکروپیگمنتیشن ابرو نیاز به تخصص، تجربه و تبحر بالای پیگمنتر دارد. در واقع تاتو و میکروبلیدینگ نوعی تکنیک پزشکی محسوب می‌شود و به اطلاعاتی دقیقی از مواردی همچون؛

شناخت ساختار پوست (پوست‌شناسی)

اشراف کامل بر قوانین چرخه رنگ

شناخت دقیق تجهیزات تاتو از جمله؛ انواع مختلف دستگاه‌های تاتو، سوزن‌ها و کاربردهایشان، شناخت رنگ‌های اورجینال و اصل، طریقه صحیح استفاده از انواع بی‌حسی‌های قبل و حین کار، میزان مهارت در کاشت رنگ اصولی، زاویه دست صحیح هنگام اجرای تاتو، میزان مهارت در طراحی طرح تاتو متناسب با جام چهره مشتری و… نیاز دارد.

در مواردی ممکن است پیگمنتر از یک دستگاه تاتو استفاده کند که در ظاهر نرمال است اما در واقع کاشت رنگ ندارد یا کاشت رنگ آن ضعیف است. در این صورت حتی اگر تمام موارد دیگر بدرستی رعایت شود شاهد ریزش رنگ خواهیم بود.

در تاتو و میکروپیگمنتیشن می‌بایست رنگدانه‌ها همراه با سوزن در لایه درم (لایه دوم پوست) کاشت شوند. اگر کوبش موتور دستگاه تاتو ضعیف باشد این فرایند دچار اختلال شده و بدلیل کاشت رنگ در لایه رویی پوست با ریزش رنگ شدید مواجه می‌شویم.

توصیه می کنیم برای تسلط کامل بر ابرو و دید بهتر هنگام کار از رینگ لایت یا هدلایت استفاده نمایید تا ضمن برخورداری از نور کافی دید بهتری روی خطوط داشته باشید.

۲- سوزن تاتو یا سوزن میکروبلیدینگ و فیبروز

هر سوزن تاتویی برای کاربردی خاص طراحی شده است. به عنوان مثال سوزن تاتو تک سر تنها برای طراحی کادر قاب ابرو، اجرای بولد بروز و فیبروز ابرو و اجرای کادر خط چشم پهن کاربرد دارد.

بنابراین با این سوزن هرگز نمی‌توان داخل ابرو یا خط چشم و لب را پر کرد و علاوه بر افزایش زمان تاتو و ریزش رنگ؛ پوست دچار ورم شدیدی می‌گردد.

همچنین انواع سوزن فلت چون کنار هم چیده‌ شده‌اند کمتر می‌توانند به بافت پوست نفوذ کنند و بیشتر برای سایه‌کاری ملایم کاربرد دارند.

تیزی سوزن تاتو هم اهمیت بالایی در ماندگاری تاتو دارد. پیشنهاد می‌کنم بویژه برای کانتورینگ خط چشم و بولد بروز (میکروبلیدینگ با دستگاه تاتو) از سوزن‌های تاتو نانو استفاده کنید.

در مورد میکروبلیدینگ و فیبروز، تیزی، ظرافت و چیدمان منظم پین‌ها کنار هم نقش مهمی در کاشت رنگ درست در پوست دارد به همین جهت توجه به خرید بهترین مارک سوزن میکروبلیدینگ اهمیت بالایی دارد. 

بخصوص که این تکنیک بسیار سطحی‌تر از میکروپیگمنتیشن است و کاشت رنگ صحیح برای آن اهمیت خاصی دارد.

۳- عدم استفاده از رنگ اصل و با کیفیت

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین عامل بیرونی دخیل در ریزش رنگ تاتو عدم استفاده از بهترین رنگ‌ تاتو ابرو اصل و شناخته شده است.

تمامی رنگ‌های اصل و اورجینال وبسایت رسمی دارند و با یک سرچ کوتاه در گوگل می‌توانید از صحت اورجینال بودن آن مطمئن شوید.

از برندهای معتبر می توان رنگ پرمابلند ، ورد فیمس، اترنال، انواع رنگ تاتو کی پی و… را نام برد. 

رنگهای تاتو پرمابلند اورجینال

در موارد بسیاری رنگ‌های موجود در بازار هیچ شرکت تولیدکننده و نام و نشانی ندارند. در مواردی نیز در صورت وجود کمپانی معتبر و دارای وبسایت رسمی؛ افراد سوء استفاده‌گر انواع رنگ کپی شده و مشابه را تولید و روانه بازار می‌نمایند.

بنابراین، برای خرید رنگ تاتو بایستی حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید. خوشبختانه در فروشگاه آنلاین اسکین پرشیا انواع مختلف رنگ تاتو اصل و با تضمین موجود است.

 

نکته: توجه به تاریخ انقضاء رنگ تاتو برای نتیجه گیری مناسب از تتو و عدم ابتلا به عفونت اهمیت بسیار بالایی دارد. عفونت باعث ریزش رنگ شدید خواهد شد! 

 

 

۴- چرب بودن بیش از حد پوست و عدم توجه پیگمنتر به پایه رنگ انتخابی متناسب با پوست مشتری

ریزش رنگ تاتو و هاشور ابرو بویژه در میان افراد با پوست چرب شایع است. پوست چرب به دلیل داشتن منافذ باز زیاد مستعد ریزش سریع‌تر رنگ است.

حتی در موارد زیادی یک پیگمنتر با تجربه برای افراد با پوست‌های بشدت چرب خدمات تاتو و بخصوص میکروبلیدینگ را نمی‌پذیرد!

خب تصور کنید در شرایطی که پوست بشدت چرب است از رنگی با پایه روغن نیز استفاده شود 🙁

بدون هیچ شک و تردیدی هیچ اثری از رنگ روی پوست مشتری بعد از یک ماه باقی نخواهد ماند!!!

پیشنهاد می‌نمایم حتی الامکان برای هر دو پوست چرب و خشک از رنگ‌های پایه آب همچون پرمابلند، ورد فیمس و… استفاده نماید تا امکان ریزش رنگ را به حداقل برسانید.

تاتو لب نیز جزء مواردی است که دچار ریزش رنگ شده و غالباً در یک جلسه بخوبی اجرا نمی شود. اما برای افزایش ماندگاری تاتو لب نیز فوت و فن هایی وجود دارد که می توان از آن بهره برد.

از جمله این موارد موثر بر کاشت رنگ تاتو لب می توان خرید رنگ تاتو اصل و خرید دستگاه تاتو پن را می توان نام برد.

۵- کاشت رنگ در لایه‌های عمیق پوست

 

کمرنگ شدن تاتو خط چشم

 

اگر عمق سوزن بالا باشد و یا حین اجرای تاتو پیگمنتر فشار دست اعمال کند رنگ در قسمت‌های درونی لایه درم و حتی حد واسط لایه درم و هیپودرم (لایه سوم) کاشت می‌شود. در این حالت لایه‌های بالایی پوست روی رنگ را می‌پوشانند و تاتو مات دیده می‌شود.

از طرف دیگر وقتی عمق سوزن بالا باشد مویرگ‌های لایه درم آسیب می‌بینند و با خونریزی حین کار مواجه می‌گردیم.

خون پی اچ اسیدی دارد و هنکام تماس با رنگ تاتو آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با تغییر تناژ گاهاً شدید (دودی و خاکستری شدن) آن مواجه می‌شویم.

۶- سرعت دستگاه تاتو

سرعت دستگاه تاتو متناسب با ناحیه موردنظر باید در حد متعادلی باشد. اگر سرعت خیلی بالا باشد پوست آسیب جدی می‌بیند و رنگ بخوبی همراه سوزن زیر پوست نمی‌رود.

اگر سرعت کند باشد نیز زمان تاتو طولانی می‌شود و سیستم ایمنی بدن به دلیل تحریک زیاد در مقابل رنگ‌پذیری مقاومت می‌کند.

بنابراین، سعی کنید همواره دستگاه تاتو را روی سرعت متعادل و بهینه تنظیم نمایید 🙂

۷- استفاده از بی‌حسی نامتناسب و یا استفاده بیش از آن در حین کار تاتو

بی هیچ تردیدی اجرای تاتو، میکروپیگمنتیشن و حتی میکروبلیدینگ با درد همراه است!

ضروری است قبل از کار با پماد بی‌حسی قوی مثل پماد عقرب وایت پوست را بخوبی بی‌حس کنیم.

 

پماد بی حسی عقرب

از آنجا که برخی افراد آستانه تحمل درد پایینی دارند ممکن است حین کار باز هم نیاز به بی‌حسی داشته باشیم.

در این موارد نیز از انواع بی‌حسی مایع مخصوص حین کار یا انواع بی‌حسی یخی همچون جیلانگ، بی ال، نانومتر و نانو مستر می‌توان استفاده کرد و با آرامش روانی کار را به اتمام رساند.

حتماً برایتان این سوال پیش آمده که بی‌حسی چرا و کجا می‌تواند باعث ریزش رنگ شود؟

اولاً؛ پماد بی‌حسی تنها و تنها قبل کار بایستی استفاده شود. اگر در حین کار برای رفع درد روی پوست زده شود باعث ریزش رنگ شدید، تغییر تناز  آن و حتی سفت شدن پوست می‌گردد.

در ثانی؛ اگر از همان بی‌حسی حین کار نیز بیش از حد و به کرّات استفاده شود باز هم با ریزش رنگ و تغییر تناژ آن مواجه می‌شویم.

در فروشگاه آنلاین تاتو مرکزی انواع مختلف بی‌حسی‌های پمادی و حین کار موجود است؛ کافی است با فروشگاه تماس بگیرید 🙂

۸- قرارگیری در معرض نور مستقیم و شدید آفتاب بخصوص در یکماه اول بعد از تاتو و میکروبلیدینگ

نور آفتاب بخاطر داشتن انواع پرتوهای با طول موج کوتاه و بسیار قوی می‌تواند بشدت روی میزان ماندگاری تاتو تأثیرگذار باشد.

اگر ساکن مناطق ساحلی و گرمسیر هستید سعی کنید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید و از کلاه‌های لبه‌دار هنگام خروج از منزل استفاده کنید.

۹- عدم توجه پیگمنتر و مشتری به رنگ انتخابی متناسب با رنگ پوست

تصور کنید پوستی سبزه دارید و رنگ دلخواهتان قهوه‌ای عسلی روشن و حتی متوسط باشد!

طبیعتاً این دو رنگ نمی‌توانند جلوه خاصی به چهره بدهند و اینطور به نظر می‌رسد که ریزش رنگ رخ داده است.

۱۰- قلاب شدن نوک سوزن تاتو

اگر در حین تاتو مراقب نباشید و به کرات نوک سوزن به لبه و بدنه تشتک رنگ برخورد کند در واحد میکروسکوپی نوک آن قلاب می‌شود و سوزن کاشت رنگ و تیزی‌اش را از دست می‌دهد.

اگر سهواً دچار چنین مشکلی شدید حتماً سوزن را تعویض نمایید!

۱۱- عدم مکث رنگ

یک پیگمنتر حرفه‌ای بخوبی آگاه است که مکث رنگ مکرر همراه با کاور کردن آن با رول سلفونی در حین کار نقش مهمی در تکمیل فرایند کاشت رنگ دارد.

اگر این موضوع را نمی‌دانستید رعایت آن را جدی بگیرید 🙂

۱۲- بروز عفونت در محل تاتو

بروز عفونت در محل تاتو و میکروبلیدینگ و فیبروز با ریزش رنگ بسیار شدید همراه است.

عفونت در محل تاتو می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. از عدم رعایت بهداشت توسط پیگمنتر گرفته تا اصل بودن رنگ تاتو و میزان رعایت مراقبت بعد از تاتو توسط مشتری… .

۱۳- عدم رعایت مراقبت صحیح بعد از تاتو

هر گونه کوتاهی در رعایت اصول مراقبت بعد از تاتو بی‌تردید منجر به ریزش رنگ تاتو و هاشور ابرو می‌شود.

حتی مصرف بهترین ترمیم‌کننده بعد از تاتو و میکروپیگمنتیشن نیز اصول و قواعد خاصی دارد که در مقالات پیشین به طور مفصل آن را شرح داده‌ام.

به نکات مهم شستن ابرو بعد از میکروبلیدینگ و فیبروز نیز توجه نمایید.

بهترین ترمیم‌کننده ترکیب است که فاقد وازلین باشد و متاسفانه پماد ویتامین آ+د چشمی بر پایه وازلین فرموله شده است. پیشنهاد ما خرید ترمیم کننده گیاهی تتو استرانگ راک است که پایه شی باتر دارد و تأثیری روی ریزش رنگ نخواهد داشت.

پماد ترمیم کننده تتو استرانگ راک

شاید گمان کنید چرب کردن بیش از حد موضع تاتو شده منجر به ترمیم شدن سریعتر آن می‌شود؛ اما واقعیت عکس آن است!

عوامل درونی مؤثر بر ریزش رنگ تاتو و هاشور ابرو

۱- انجام تاتو، میکروبلیدینگ و هاشور ابرو در دوران بارداری، شیردهی و پریودی

کمرنگ شدن تاتو در زمان بارداری

در دوران بارداری، شیردهی و پریودی هورمون‌ها در سطح متعادلی نیستند و با ریزش رنگ شدید تاتو و حتی تغییر تناژ آن مواجه خواهیم شد. بنابراین، هرگز در این دوران اقدام به انجام میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ننمایید.

۲- وجود بیماری‌های مختلف همچون دیابت، مشکلات کم کاری و پر کاری تیروئید و ناراحتی‌های اعصاب

بیماریهای ذکر شده نیز بر رنگ‌پدیری پوست تأثیر جدی دارند.

۳- مصرف دارو قبل و بعد از تاتو

استفاده از داروهای مختلفی همچون قرص‌های اعصاب و روان، آنتی بیوتیک، هورمون‌ها و… باعث ریزش رنگ خواهند شد.

پیشنهاد می‌کنم قبل از تاتو پیگمنتر خود را در جریان بگذارید و با نظر پزشک برای اجرا یا عدم اجرای تاتو تصمیم بگیرید.

۴- مصرف الکل، استعمال دخانیات و… هنگام تاتو

مصرف مشروبات الکی و استعمال دخانیات قبل و بعد از تاتو ممنوع است چون باعث کمرنگ شدن و تغییر تناژ تاتو می‌شود.

۵- حساسیت بیش از حد سیستم ایمنی

در مواردی نادر فرد هیچگونه بیماری زمینه‌ای ندارد و شامل موارد ذکر شده نیز نیست اما با ریزش رنگ مواجه می‌شود. در این موارد سیستم ایمنی وی بشدت به حضور پیگمنت‌های رنگ حساسیت نشان می‌دهد و آنها را رفع می‌کند.

متاسفانه هیچ راه چاره‌ای در این حالت وجود ندارد 🙁

به عنوان یک نتیجه‌گیری کلی پیشنهاد می‌کنم قبل از اقدام به انجام تاتو، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ به یک پیگمنتر موفق و حرفه‌ای مراجعه کنید و تک تک موارد ذکر شده را با توجه به شرایط خود بسنجید.

از سلامت رنگ‌های مصرفی، رعایت بهداشت و مدرک تخصصی پیگمنتر کاملاً مطمئن شوید تا هرگز دچار ریزش رنگ، تغییر تناژ آن و متعاقباً زیان مالی و پشیمانی نگردید.

در فروشگاه اینترنتی لوازم تتو صورت و بدن اسکین پرشیا رنگ‌های تاتو اورجینال، بی‌حسی‌های قبل و حین کار، ترمیم کننده گیاهی و دیگر تجهیزات برند و اصل تاتو و میکروپیگمنتیشن موجود است.

می‌توانید سفارش خود را مستقیماً در وبسایت و یا از طریق تماس با فروشگاه و در صورت نیاز خرید حضوری ثبت نمایید.

 

 

 

12 دیدگاه در “علت کمرنگ شدن و ریزش رنگ تاتو، میکروبلیدینگ و هاشور ابرو

  1. مهتاب گفت:

    سلام وقتتون بخیر من چندبار رفتم تتو کردم اما هر بار یه ابرو با یه خط چشم خیلی سخت رنگ میگیره چرا اینطوره و چیکار کنم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      درود بر شما. در بعضی افراد این مشکل پیش میاد که یه ابرو یا یه چشم هیچ رنگی هم نگیره. بخاطر واکنش سیستم عصبی هست. باید به پوست شوک وارد کرد؛ مثلا شوک وازلین. به این شکل که با پدی که تا حد ملایمی آغشته به وازلین هست برای پاک کردن حین کار استفاده کرد. در مواردی هم هیچ راه چاره‌ای نداره

  2. مهتاب گفت:

    سلام وقتتون بخیر من چندبار رفتم تتو کردم اما هر بار یه ابرو با یه خط چشم خیلی سخت رنگ میگیره چرا اینطوره و چیکار کنم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      درود بر شما. در بعضی افراد این مشکل پیش میاد که یه ابرو یا یه چشم هیچ رنگی هم نگیره. بخاطر واکنش سیستم عصبی هست. باید به پوست شوک وارد کرد؛ مثلا شوک وازلین. به این شکل که با پدی که تا حد ملایمی آغشته به وازلین هست برای پاک کردن حین کار استفاده کرد. در مواردی هم هیچ راه چاره‌ای نداره

  3. Elahe گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه ببخشید یه سوال دلیل ریزش رنگ تاتو چی هست باید چه مارکهایی استفاده کرده که ریزش نداشته باشن؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز. دلایلش متعدده اگر مقاله رو بخونید متوجه میشید که دلایل داخلی و بیرونی زیادی روی ریزش رنگ تاثیر میگذارن.
      برندهای پرمابلند، ورد فیمس، فیبروز اصل اینا عالین اگر اورجینال و اصل باشن که خوشبختانه در فروشگاه تاتو مرکزی موجودن 🙂

  4. Elahe گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه ببخشید یه سوال دلیل ریزش رنگ تاتو چی هست باید چه مارکهایی استفاده کرده که ریزش نداشته باشن؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز. دلایلش متعدده اگر مقاله رو بخونید متوجه میشید که دلایل داخلی و بیرونی زیادی روی ریزش رنگ تاثیر میگذارن.
      برندهای پرمابلند، ورد فیمس، فیبروز اصل اینا عالین اگر اورجینال و اصل باشن که خوشبختانه در فروشگاه تاتو مرکزی موجودن 🙂

  5. مهناز گفت:

    درود و خدا قوت.
    چند وقت بعد از تاتو لب میتونم برم استخر؟ شما چه ترمیم کننده ای برای بعد از تاتو لب پیشنهاد میدین؟ لبام خیلی پوسته پوسته شدن و آزار دهنده‌اس☹

    1. مدیر سایت گفت:

      درود بر شما. بهتره حداقل دو هفته صبر کنید تا اپیدرم تا حد زیادی ترمیم بشه و رنگ لبتون تثبیت بشه. ترمیم کننده بعد از تاتو رژ لب و شیدینگ لب انواع مختلفی تو بازار هست؛ مثل ویتامین آ+د، میموزا سی گل، فیس دوکس و… و حتی میتونید از کپسولهای ویتامین E هم استفاده کنید.
      نحوه صحیح مراقبت بعد از تاتو و کرم های ترمیم کننده رو هم در این مقاله توضیح دادیم.
      https://skinpersia.com/the-best-repair-cream-after-tattoo-remover/

  6. مهناز گفت:

    درود و خدا قوت.
    چند وقت بعد از تاتو لب میتونم برم استخر؟ شما چه ترمیم کننده ای برای بعد از تاتو لب پیشنهاد میدین؟ لبام خیلی پوسته پوسته شدن و آزار دهنده‌اس☹

    1. مدیر سایت گفت:

      درود بر شما. بهتره حداقل دو هفته صبر کنید تا اپیدرم تا حد زیادی ترمیم بشه و رنگ لبتون تثبیت بشه. ترمیم کننده بعد از تاتو رژ لب و شیدینگ لب انواع مختلفی تو بازار هست؛ مثل ویتامین آ+د، میموزا سی گل، فیس دوکس و… و حتی میتونید از کپسولهای ویتامین E هم استفاده کنید.
      نحوه صحیح مراقبت بعد از تاتو و کرم های ترمیم کننده رو هم در این مقاله توضیح دادیم.
      https://skinpersia.com/the-best-repair-cream-after-tattoo-remover/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *